همشهری آنلاین: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کلید امنیت خاورمیانه در دست ایران است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه( 5 آذر) در دیدار با معاونین سیاسی و امنیتی استانداران سابق با اشاره به اهمیت روزافزون‌انرژی برای دنیا تصریح کرد: امنیت جهانی در گرو امنیت منطقه راهبردی خاورمیانه است‌و همگان می‌دانند که کلید امنیت خاورمیانه در دست ایران است.

هاشمی رفسنجانی دربخش دیگری ازسخنانش بابیان اینکه نیروی انسانی مجرب وباتجربه یکی‌از سرمایه‌های ارزشمند هر کشوری است،گفت: براساس یکی ازمصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام براستفاده‌از تجربیات ارزشمند و تاثیرگذار سرمایه‌های انسانی و مدیریتی کشور در تصمیم‌سازی ها و تصمیم‌گیری های کشور تاکید شده است.

رییس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاداز اقدامات وسخنان تفرقه افکنانه بویژه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ، گفت : در این شرایط از جریان‌ها با همه تنوع سلایق و افکار انتظار می‌رود با رعایت مصالح ملی در حفظ وحدت برای برگزاری یک انتخابات سالم بکوشند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر تاثیر حضور مردم در همه مراحل مبارزه، پیروزی، تثبیت، دفاع و تداوم انقلاب اسلامی، وظیفه رسانه‌ها و نهادهای ملی را صیانت از منافع ملی‌ومصالح عمومی دانست و گفت: نهادهای ملی باید اعتبار خود را تثبیت کرده‌و نباید تحت تاثیر جریان ها، وظایف اصلی خویش را فراموش کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفع مشکلات ارزی و فراهم شدن زیر ساخت‌های توسعه کشور، گفت: مسوولان باتسریع درکارهای عمرانی و پاسخ به مطالبات به حق رفاهی و معیشتی مردم می‌توانند افتخار دیگری را نصیب انقلاب اسلامی نمایند.

رییس مجلس‌خبرگان رهبری ذخایر غنی، موقعیت جغرافیایی،مردم شجاع و مکتب انسان ساز و انقلابی ظلم ستیز را از جمله ویژگی‌های ممتاز ایران دانست و گفت: این شرایط ممتاز باعث شده قدرت‌های استکباری با انواع توطئه‌ها به مقابله با ایران بپردازند و پیشرفت‌های هسته‌ای به کابوس وحشتناک آنان تبدیل شده است.

در ابتدای این دیدار مرتضی مبلغ و چند تن از معاونین سیاسی، امنیتی استانداری‌های سابق در سخنانی دغدغه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل مختلف کشور بیان کردند.

این سخنرانان خطاب به هاشمی رفسنجانی اظهارداشتند: باتوجه به همراهی شما از نخستین روزهای شروع مبارزه و تداوم این حضور در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب و بویژه انتخاب معنادار شما در انتخابات خبرگان رهبری توسط مردم و مجتهدان، مردم ایران ، انتظار دارند که مانند گذشته براساس تدبیر و سیاست درجهت تقویت جایگاه ایران و ایرانیان بکوشید.

کد خبر 37618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز